elmalılı hamdi yazır şöyle demiş ;
'tesbih, allah tealâyı cenab-ı akdesini lâyık olmayan şaibelerden gerek itikaden, gerek kavlen ve gerek kalben tesbih etmek ve uzak tutmaktır... tesbih, esasen balığın suda, kuşun ve atın havada, yıldızın feleklerde hızla yürümek manasıyla sabahtân tef'il olduğu için çok yüzdürmek manasının d~âzımı olarak çok uzaklaştırmak veya paklıkta, temizlikte çok ileri götürmek manasında alınarak ~tenzihte tanınmış ve bilinmiştir. ragıp der ki, tesbih, allah tealayı tenzihliktir. bunun asli da. ibadette süratle gidiştir. kullar ahlakı `pak etsin gibi ser hakkında kullanıldığı gibi tesbihte fil'i hayra tahsis edilmiştir ve tesbih, gerek kavl ve gerek fiil ve gerek niyet ibadederin hepsine de ıtlak olunur'
'tesbih, allah tealâyı cenab-ı akdesini lâyık olmayan şaibelerden gerek itikaden, gerek kavlen ve gerek kalben tesbih etmek ve uzak tutmaktır... tesbih, esasen balığın suda, kuşun ve atın havada, yıldızın feleklerde hızla yürümek manasıyla sabahtân tef'il olduğu için çok yüzdürmek manasının d~âzımı olarak çok uzaklaştırmak veya paklıkta, temizlikte çok ileri götürmek manasında alınarak ~tenzihte tanınmış ve bilinmiştir. ragıp der ki, tesbih, allah tealayı tenzihliktir. bunun asli da. ibadette süratle gidiştir. kullar ahlakı `pak etsin gibi ser hakkında kullanıldığı gibi tesbihte fil'i hayra tahsis edilmiştir ve tesbih, gerek kavl ve gerek fiil ve gerek niyet ibadederin hepsine de ıtlak olunur'